SZTUCZNA INTELIGENCJA W ORGANIZACJI – Ryszard Ćwiertniak

Opis książki

Jak skłonić sztuczną inteligencję do pracy na naszą rzecz?

Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.

Tajemnica sukcesu modelu współpracy człowiek – maszyna kryje się w sformułowaniu “odpowiednio wdrożona sztuczna inteligencja”. Autor książki dzieli się w niej opracowanym przez siebie modelem systemu zarządzania, umożliwiającym ustalenie obszarów sterowania innowacjami procesu biznesowego, a więc rozpoznanie i hierarchizację funkcji oraz określenie sekwencji czynności we wprowadzaniu sztucznej inteligencji do organizacji. Swoją publikację kieruje do osób, które pracują nad projektami procesów biznesowych, do ekspertów doradzających firmom w zakresie zarządzania innowacjami i wprowadzania zmian, a także do studiujących zarządzanie projektami, jakością, innowacjami i projektami. Skorzystają z niej również właściciele firm, którzy chcą wprowadzać nowości w swoich organizacjach i szukają narzędzi do ich skutecznego wdrażania.

Moja opinia

Rynek zalewają obecnie publikacje dotyczące sztucznej inteligencji i jej wykorzystania. Wiele z nich dotyczy wykorzystania SI na użytek prywatny. Wśród nich wyróżnia się jednak książka, która w sposób kompetentny omawia zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie.

Autor prezentuje model systemu zarządzania, który pozwala na skuteczne wdrożenie SI w firmach.Książka przedstawia, jak sztuczna inteligencja może wspierać różne działy przedsiębiorstwa – od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Autor udowadnia, że odpowiednio wdrożona SI może być motorem rozwoju firmy, a nie zagrożeniem, którego doszukują się często przeciwnicy AI. Sztuczna inteligencja może wspomagać pracę ludzi, wyręczając ich w monotonnych zadaniach i dając im przestrzeń na kreatywne wyzwania, w których również może być niezwykle pomocna.

Autor szczegółowo opisuje naturę sztucznej inteligencji oraz pojęcie i zakres innowacji, co daje solidne podstawy teoretyczne do dalszej lektury. Książka ta stanowi wartościowe źródło wiedzy dla wszystkich zainteresowanych praktycznym zastosowaniem sztucznej inteligencji w biznesie. Sposób w jaki została napisana wymaga głębszego skupienia i przeanalizowania materiału, jednak w czasach, gdy temat ten jest szeroko omawiany, a technologie oparte na SI stają się coraz bardziej zaawansowane i powszechnie dostępne, publikacja ta będzie nieocenionym wsparciem dla osób pragnących skutecznie wdrożyć SI w swojej firmie.

Najtaniej kupisz tutaj:

Współpraca reklamowa z wydawnictwem Helion.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments